Daniel Veiga nos fala das ventaxas no ámbito educativo do uso dos blogs, entre esas ventaxas destaca que un blog é:
-Un sistema sinxelo, rápido e sen coste para publicar en internet.
- O visitante ten a posibilidade de participación e interactividade.
-O uso da sindicación de contidos (rss) doutros blogs.
Dentro das aportacións pedagóxicas do uso educativo do blog, destaca:
-Posibilita e potencia a alfabetización dixital do alumnado.
-Aporta unha dose de motivación engadida para as aprendizaxes de lectura e escritura.
- Permite a formación audiovisual.
-O alumno/a é o protagonista do seu blog e a publicación inmediata reforza a sensación de éxito.
Pero non só iso, senón que tamén nos informa cómo él dende o seu centro embarcouse nesta aventura e cómo forma parte da educación dos alumnos do seu centro:
"Iniciamos ó alumno/a nas aprendizaxes específicas para organizar, compartir –comunicarse- e traballar coa información".
Froito de todo iste traballo nos amosa os blogs dos alumnos/as do IES “García Barbón”
Orientarse con internet é unha actividade formativa promovida polo Departamento de Orientación do I.E.S. “García Barbón” de Verín –Ourense- que, a partir do ano 2000 e ata o de agora, pretende dotar ó alumnado con distintas destrezas relacionadas co uso informado de internet e, de maneira máis específica, favorecer o seu proceso de orientación académica e profesional
viernes, 23 de marzo de 2012
jueves, 22 de marzo de 2012
O Blog como ferramenta da Orientación
O Blog como ferramenta da Orientación
Carmen Fernández Martinez no seu artigo " O blog como ferramenta da Orientación" nos fala da importancia das Tics no mundo da educación como unha ferramenta para achegarnos as familias e ao alumnado. Dende o seu blog Orientagades aloxado en WordPress fai unha análise do mesmo dende o seu comenzo ata o de agora e fundamentalmente resalta a enorme satisfacción personal que lle produce .
O uso do blog pretende fundamentalmente incorporar as TIC á labor orientadora. O noso papel é facilitar ao alumnado as ferramientas necesarias para que poida realizar o seu proceso de toma de decisiones. Neste sentido e dentro do ámbito das competencias básicas, convírtese nun instrumento para o desenvolvemento da competencia dixital e do tratamiento da información.
Unha das ventaxas do blog es a de poder resolver dudas puntuais sen a necesidade de concertar unha entrevista.
Un segundo obxetivo é o de recopilar recursos, webs, ferramientas para a formación, materias, etc. relacionados coa orientación e co mundo da educación en xeral.
En terceiro lugar, pretende proporcionar aos titores e ao profesorado en xeral materiales de utilidade para a acción titorial : técnicas de estudo, titorías interactivas, guías sobre ciberbullying, redes sociais, anorexia, materiais das probas de diagnóstico, educación en valores, para a convivencia.
Tamén nos fala da estructura do blog: Como en todos os blogs a información está estructurada en Categorías e Etiquetas. Páxinas estáticas con temas de interese para os usuarios
Tamén podemos atopar enlaces a portales e temas web do noso interese.
Conclusión:
As TICs chegaron con forza ao mundo da educación, e unha tarefa na que todos os profesionais debemos poñernos ao dia para mellorar no noso traballo e concretamente no dos orientadores, xa que unha parte moi importante do noso traballo e a de proporcionar información ao alumnado, familias e resto da comunidade educativa e, que mellor manera de facelo que dende un blog no que todos teñan acceso a información e aos constantes cambios da mesma.
As TICs chegaron con forza ao mundo da educación, e unha tarefa na que todos os profesionais debemos poñernos ao dia para mellorar no noso traballo e concretamente no dos orientadores, xa que unha parte moi importante do noso traballo e a de proporcionar información ao alumnado, familias e resto da comunidade educativa e, que mellor manera de facelo que dende un blog no que todos teñan acceso a información e aos constantes cambios da mesma.
A necesidade dun Blog profesional na tarefa orientadora
No blog de TotemGuard se establecen os 8 motivos para crear un blog profesional, entre eles se destaca que blogear permitenos plasmar as nosas ideas e reflexionar a posteriori sobre a evolución do noso traballo e pensamento, ademais de facernos co uso das tics, é dicir non ser só lectores de blogs senón tamén crear o noso. Permítenos comunicarnos con outros profesionais, intercambiar ideas e traballos e contribuir a mellorar a nosa imaxe como docentes. Fainos estar constantemente actualizados e axúdanos a conectar cos alumnos e/o pais, é motivador especialmente para os alumnos que no participanna clase
Axúdanos como docentes a mellorar a forma de explicarnos para facernos entender.Escribir un blog precisa coidalo e mantelo actualizado constantemente o que nos fai ser creativos.
Finalmente podemos contribuir a cambiar e extender esta imagen tan positiva para a nosa profesion profesión.
Co blog podemos expresar as nosas opinións, mantenono actualizados e podemos manter informados aos nosos alumnos no campo da educación.
Por todo iso nace este novo blog, co fin de amosar as inquedanzas dentro da orientación educativa.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)